Yhteinäinen yritysilme ja tehokas viesti
Brändin rakentamisessa kiteytetään ja tehdään asiakkaalle näkyväksi yrityksen osaaminen, tavoitteet ja vahvuudet. Brändi on osa yrityksen koko toimintaa kattaen tuotteet, palvelut ja viestinnän. Graafinen suunnittelu ja markkinointiosaaminen ovat brändin rakentamisen vankka aisapari, kun luodaan erottuvaa ja asiakkaita puhuttelevaa visuaalista ilmettä ja markkinointimateriaalia. Myös erottuva tuotemuotoilu ja omaleimainen palvelu rakentavat ainutlaatuista kuvaa yrityksestä.
Tutkimusmenetelmä kansainvälisen brändin testaamiseen
ImageTestLab -tutkimusprojekti kehitti innostavan ja visuaalisen tutkimusmenetelmän brändin tutkimiseen. Verkkopohjainen tutkimusmenetelmä on tehokas, kun yritys haluaa ymmärtää imagoansa erityisesti kansainvälisillä markkinoilla. Menetelmää testattiin sekä Venäjän että Ruotsin markkinoilla. Tutkimusmenetelmä kehitettiin Tekesin tuella. Projektiin osallistuivat Oras, Ruukki, Mirka ja Jalas.