Varumärkesbyggande

Företagets kärnframhävare

Enhetlig företagsidentitet och ett kraftfullt budskap

Varumärkesbyggande kristalliser och synliggör företagets know-how, mål och styrkor för kunden. Varumärket är en del av företagets hela verksamhet, och omfattar produkter, tjänster och kommunikation. Grafisk design och marknadsföring  är viktiga element i skapandet av en distinkt och tilltalande visuell image och marknadsföringsmaterial. Även distinkt produktdesign och säregen service bygger en unik bild av företaget.

En forskningsmetod för att testa varumärket internationellt

ImageTestLab -forskningsprojektet utvecklade en inspirerande och visuell forskningsmetod för att undersöka varumärket.  Den webbaserade forskningsmetoden är effektiv när ett företag vill kartlägga sin image, särskilt på den internationella marknaden. Metoden testades  både på de ryska och svenska marknaderna. Forskningsmetoden  utvecklades med stöd av Tekes. I projektet deltog  följande företag: Oras, Ruukki, Mirka och Jalas.